Jak schudnąć 2 kg w tydzień?

Jak schudnąć 2 kg w tydzień?
4.6 (91.82%) 22 votes
Share Button

Czy da się schudnąć 2 kg w jeden tydzień? Oczywiście! I wbrew pozorom, nie jest to wcale twardy orzech do zgryzienia. Wystarczy naprawdę niewiele, aby zredukować wagę, do poziomu, w którym wizualnie, jeszcze niewiele się może zmieni, ale na pewno pozwoli nam to ubrać na siebie rzeczy, z których dziwnym trafem nieco „wyrośliśmy”. Wystarczy nieco samodyscypliny, a te 2 kg to będzie pestka, która zmotywuje nas do jeszcze lepszego dbania o sylwetkę.

Jeżeli nie wiesz jak schudnąć 2 kg w tydzień, zacznij od metody notesikowej. Znaczy, weź do ręki notesik i przez kilka dni spisuj dokładnie, nie pomijając niczego, co jesz i pijesz danego dnia. Teraz podlicz, ile tak naprawdę kalorii spożywasz w ciągu doby. W tej chwili takie wyliczenia są banalnie proste, gdyż wiele stron internetowych oferuje kalkulatory, na których bezproblemowo, odnajdziemy nawet konkretne produkty, od konkretnych producentów. Już widzisz, ile kalorii zawierają czasami niepozorne produkty, które wydają się niegroźne? A z drugiej strony, czasami może nas zaskoczyć, jak nasz ulubiony deser w formie owocu czy kisielu, może mieć niewielką wartość energetyczną, tak że możemy tak naprawdę jeść go bez ograniczeń.

asparagus-1307604_1920

2 kg w tydzień

Teraz weź do ręki stworzoną przez siebie listę posiłków i przekąsek, wraz z wypisanymi danymi, dotyczącymi ile mają kalorii i podlicz, jakie ilości ich średnio dziennie pochłaniasz. Odejmując 20% średniej dziennej, ilości spożywanych przez Ciebie kalorii zyskasz odpowiedź na pytanie, jak schudnąć 2 kg w tydzień? Na przykład, jeżeli nasze dziennie spożycie kalorii wynosi 2000; 20% z tego to 400 tak, więc odejmujemy 400 kcal. I okazuje się, że wystarczy zejść do dziennego spożycia, w ilości 1600 kcal, by nie tylko schudnąć minimum 2 kg w ciągu tygodnia, ale i nie bać się efektu jo-jo. Czasami okazuje się, że musimy zrezygnować tylko z jednego kawałka ciasta, albo puszki słodkiego napoju.

Odnośnie słodkich rzeczy pamiętajmy, że istnieją zdrowsze i mniej tuczące alternatywy dla cukru. Z jednej strony zarówno herbaty, jak i desery możemy słodzić miodem, który jest dużo lepiej przyswajany i wykorzystywany przez organizm niż biały cukier. Jeżeli natomiast chcemy bardzo mocno ograniczyć kaloryczność posiłków, przy jednoczesnym zachowaniu ich słodkiego smaku, możemy zwrócić się w stronę np. stewii. Ta roślina jest kilkadziesiąt razy bardziej słodka niż cukier, a przy okazji ma znikomą wartość energetyczną.

Kolejna rzecz to dobrze jest rozłożyć spożywane przez nas rzeczy na nie mniej, nie więcej jak pięć posiłków dziennie, bez podjadania pomiędzy nimi. Posiłki powinny być spożywane co 3-4 godziny.

Do tego wszystkiego, w ramach kompleksowego zadbania o sylwetkę, warto dorzucić trochę czasu poświęconego na aktywność fizyczną. I nie, nie mówimy tu o nie wiadomo jakim wysiłku. Szybki spacer, czy jazda na rowerze, mogą sprawić cuda. Byle by trwało to minimum 30 minut dziennie, bo dopiero po tym czasie organizm jest zmuszony do spalania odkładanego przez niego wcześniej tłuszczu. Oprócz tego aktywność fizyczna podkręca przemianę materii, doskonale rzeźbi sylwetkę, jak i pomaga w pozbyciu się cellulitu, który często jest jedną z łownych przyczyn niezadowolenia kobiet, ze swojego ciała.

Czasami nadwaga, czy wrażeni „opuchnięcia” organizmu, głównie u kobiet, pojawia się z powodu nieodpowiedniej gospodarki wodnej, często na przykład przed menstruacją. Woda zbiera się w organizmie, tworząc złogi, dodając po kilka centymetrów i kilogramów. Jak pozbyć się nadprogramowej wody z organizmu? Może wydawać się to sprzeczne z intuicją, ale poprzez dużą ilość przyjmowanych płynów. Oczywiście najlepiej, aby były to takie płyny jak czysta woda mineralna, lub zielona herbata, najlepiej niesłodzona. Dostarczając duże ilości wody, zmuszamy organizm do pozbywania się jej poprzez mocz czy pot, a w tym wypadku nie kończy się tylko na tej, którą aktualnie przyjmujemy, ale i tej, która została uwięziona pod skórą.

Możemy także pójść w jeszcze łatwiejszą stronę, chcąc stracić 2 kg w tydzień i zakupić suplementy odchudzające. W tym przypadku często efekty obiecywane przez producenta ziszczają się bez szczególnego zadbania o dietę a po tygodniu przyjmowania odpowiednio dobranych specyfików, zyskujemy czasami nawet więcej niż o 2 kg mniejsza waga.

Podsumowując, aby stracić 2 kg w tydzień, bez wysiłku należy skorzystać z przynajmniej jednej wskazówki spośród:

– ograniczania ilości spożywanych kalorii,

– odpowiedniego podziału diety na 5 wartościowych posiłków,

– poświecenia pół godziny dziennie na ćwiczenia, szybki spacer i inną aktywność,

– próby pozbycia się nadmiaru wody z organizmu, jeżeli przeczuwamy, że nadwyżka wagi wynika ze złej gospodarki wodnej,

– zastosowania jednego z rekomendowanych suplementów odchudzających.

Czy już wiesz jak schudnąć 2 kg w tydzień? Zastosuj któryś z powyższych sposobów. Zmieniając swoje życie na taki, w którym będziesz korzystał ze wszystkich wymienionych rad, stracisz nawet dużo więcej, czując się świetnie, poprawiając swoje zdrowie, samopoczucie, jak i kondycję.